چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: کتابخانه امام سجاد (ع) به همت استاد انصاریان در موسسه فرهنگی دار العرفان در خیابان شهید فراشاهی قم در مرحله راه اندازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان با اشاره به اینکه کتابخانه امام سجاد در مرحله نخست با ۸ هزار و ۵۵۷ جلد کتاب در مساحت ۳۰۰ متر همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در دهه اول مهرماه افتتاح می‌شود، گفت: این بیست و ششمین کتابخانه عمومی شهر قم است که در منطقه ۱۵ خرداد و خیابان شهید فراشاهی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار جلد کتاب این مجموعه از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی و مابقی از طرف موسسه دارالعرفان در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گرفته ابراز امیدواری کرد؛ در گام بعدی بخش تخصصی کودک با ۱۲۰۰ جلد کتاب با فضای ویژه کودکان ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر ضرورت ساخت کتابخانه در نقاط مختلف شهر قم بویژه پردیسان با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفری گفت: منطقه پردیسان به همراه مناطق شهرک قدس، خیابان انسجام و خیابان ۲۰ متری امام حسین نیازمند ساخت کتابخانه هستند که توجه بیش ازپیش خیرین در مشارکت ساخت کتابخانه را می‌طلبد.

توکلیان در ادامه از افتتاح کتابخانه روستای لنگرود در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر با همکاری بخشداری در مهرماه خبر داد و افزود: در بخش سلفچگان هم کتابخانه‌ای در حال ساخت هست که امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تعداد بالای موسسات و مجموعه‌های علمی و فرهنگی دارای کابخانه در شهر قم گفت: این مجموعه‌ها می‌توانند با نگاه فرهنگی و مدیریتی با ورود این کتابخانه‌ها به چرخه استفاده عمومی، حضوری موثر در افزایش سرانه کتابخانه‌های شهر قم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha